Bendradarbiavimo projektai
MENO MOKYKLŲ MOKINIŲ KULTŪRINIO VERSLUMO UGDYMAS – PAGRINDINĖS KRYPTYS IR TARPTAUTINĖ PRAKTIKA
Vilniaus Justino Vienožinskio dailės mokykla dalyvauja tarptautiniame projekte „Kultūrinis verslumas žalesnei ateičiai“ (angl. Cultural Enterpreneuship For A Greener Future). Projekto partneriai – Ventspilio meno mokykla (Latvija), Liepojos muzikos, meno ir dizaino vidurinė mokykla (Latvija), Socialinės lyderystės asociacija (Lietuva), organizacija PRIOS (Norvegija).
Išsamesnė informacija apie projektą Cultural entrepreneurship for a greener future | Facebook
2022 m. sausio 31 d. įvykusiame apsikeitimo patirtimi seminare prisistatė projekto partneriai iš Latvijos. Ventspilio meno mokyklos mokytoja Elīna Ozoliņa pasidalino gerąja praktika savo atstovaujamos mokyklos meno ir dizaino edukacijoje. Ieva Heinacka, Liepojos muzikos, meno ir dizaino mokyklos kūrybos vadovė, pristatė meno ir dizaino edukaciją pasitelkdama mokinių diplominių darbų pavyzdžius. Nils Kuncītis, mokyklos karjeros konsultantas, supažindino su meno ir dizaino mokinių atliekamos praktikos ir verslumo galimybėmis.
2021 m. spalio 27 d. įvykusiame seminare „Kultūrinio verslumo ugdymas meno mokyklose“ projekto dalyviai dalinosi patirtimi bei įžvalgomis kultūrinio verslumo tema. Vilniaus Justino Vienožinskio mokyklos direktorius Algis Lankelis-Elvich kalbėjo apie praktinius kultūrinio verslumo ir ekologinio dizaino aspektus. PRIOS projektų vadybininkė Lovísa Úlfarsdóttis ir verslumo konsultantas Tommy Muledal pristatė kultūrinio verslumo ugdymo patirtis ir praktikas Norvegijoje. Inga Kuncīte, Liepojos muzikos, meno ir dizaino mokyklos projektų vadybininkė, pasidalino žiniomis apie kultūrinės edukacijos, kultūrinio verslumo rėmimo mechanizmus Latvijoje. Anykščių meno inkubatoriaus vadovė Daiva Perevičienė papasakojo apie kultūrinį verslumą Lietuvos regionuose. Dizainerė Rasa Balaišė pristatė ekologinio dizaino kūrybos pavyzdžius.
Plačiau apie seminarą:
Mokinių kūrybos paroda „Šviečiantys objektai“
2021 m. spalį Vilniaus „Minties“ gimnazijoje veikė moksleivių kūrybos paroda „Šviečiantys objektai“. Parodoje eksponuojami Vilniaus Justino Vienožinskio dailės mokyklos dizaino studijos ir Vilniaus „Minties“ gimnazijos mokinių autoriniai dizaino objektai - šviestuvai, sukurti ugdymo įstaigoms bendradarbiaujant projekte „Dizainas ir technologijos mokyklose“. Projekto dalyviai – 12-17 m. moksleiviai, kuriems vadovavo Rūta Kukevičienė (Vilniaus Justino Vienožinskio dailės mokykla) ir Jolita Stapurevičiūtė (Vilniaus „Minties“ gimnazija).
Šis projektas buvo sumanytas kaip Vilniaus miesto savivaldybės remiamų atvirų techninių kūrybinių dirbtuvių dalis. Tokios dirbtuvės, arba – FABLAB, vis plačiau veikiančios sostinės ugdymo įstaigose - unikalus šių dienų reiškinys, suteikiantis mokiniams įvairių galimybių susipažįstant su praktiniu technologijų pritaikymu, naujausių technikos įrenginių veikimu ir panaudojimu. Projekto iniciatoriams – Vilniaus Justino Vienožinskio dailės mokyklos bendruomenei – buvo ypač svarbu atskleisti technologijų ir meninės kūrybos, šiuolaikinio dizaino ryšį bei pasiūlyti platformą, kurioje jaunieji dalyviai galėtų ne tik sumanyti, bet ir įgyvendinti savo menines idėjas iki konkretaus dizaino objekto sukūrimo.
Kartu projektas yra ir kvietimas susimąstyti apie įvairiapusę technologijų įtaką mūsų gyvenime, jaunosios kartos pasaulėvaizdį, vertybes, santykį su mus supančia aplinka. Dabarties laikmetis, pasižymintis audringu technologijų progresu, kelia daug klausimų - kaip modernioje technokratinėje visuomenėje galima išsaugoti unikalumo, individualumo, bendrystės, savitarpio supratimo ženklus, kokios priemonės tam tinka labiausiai. Vienas iš būdų – tai darnus meninės kūrybos, individo vaizduotės įsiliejimas į technikos pasaulį.
Bendradarbiavimas tarp dviejų mokyklų projekte „Dizainas ir technologijos mokyklose“ užsimezgė Vilniaus Justino Vienožinskio dailės mokyklai laikinai įsikūrus Vilniaus „Minties“ gimnazijoje dėl VJVDM pastato remonto darbų. Draugiška gimnazijos bendruomenė, atvira naujoms idėjoms, tapo puikia terpe skleistis abipusiams kūrybiniams sumanymams. Bendrų dviejų mokyklų kūrybinių dirbtuvių planus kiek pakoregavo pandemija, tačiau pagrindinė projekto mintis išliko nepakitusi – kurti savitą meno ir technologijų „kalbą“, kuri būtų universali, suprantama daugeliui.
Projektas tęsia Vilniaus Justino Vienožinskio dailės mokyklos projektų seriją, kurioje bendradarbiaujama su sostinės bendrojo ugdymo mokyklomis, unikaliais interjero dizaino sprendimais atnaujinant, humanizuojant šių mokyklų erdves, interjero, aplinkos elementus.
Keliaujanti paroda "Prisėsk" - projekto "Dizainas ir technologijos mokyklose" dalis
2019-2020 m. vyko bendras Vilniaus Justino Vienožinskio dailės mokyklos ir Vilniaus Jono Basanavičiaus progimnazijos projektas - kūrybinių dirbtuvių šioje bendrojo ugdymo mokykloje įrengimas. Naudojantis kūrybinių dirbtuvių įranga, prietaisais, VJVDM Dizaino studijos mokinių suprojektuoti žaismingi poilsiui skirti baldai - suolai, lentynos, šviestuvai buvo pagaminti kaip funkcionalūs autoriniai baldai, papildantys ugdymo erdves žaismingumu, originaliomis kūrybingų vaikų idėjomis.
Vilniaus Jono Basanavičiaus progimnazijos psichologo kabinetas
2019 m. įgyvendintas bendras Vilniaus Justino Vienožinskio dailės mokyklos ir Vilniaus Jono Basanavičiaus progimnazijos psichologo kabineto įrengimo projektas, bendradarbiaujant su architektu, menininku Mantu Maziliausku. Jis pratęsė sėkmingą ankstesnį projektą, įrengiant Vilniaus J. Basanavičiaus valgyklos interjerą. Sukurta ypatinga estetika, ramia ir jaukia atmosfera išsiskirianti erdvė, padedanti užmegzti glaudų ryšį tarp moksleivių ir juos konsultuojančių specialistų.
Vilniaus J.Basanavičiaus gimnazijos valgyklos projektas
2017 m. Vilniaus Justino Vienožinskio dailės mokykla, bendradarbiaudama su Vilniaus J.Basanavičiaus gimnazija ir architektu, menininku Mantu Maziliausku, įgyvendino originalų projektą gimnazijos erdvėse. Įrengtas šios mokyklos valgyklos interjeras, konceptualiai interpretuojantis mokyklos vardą - Lietuvos valstybės patriarchą ir jo epochą, išsiskiriantis patogia ir estetiška aplinka gimnazijos bendruomenei. Projekte dalyvavo ir moksleiviai - pagal VJVDM Dizaino studijos lankytojų sumanymą sukurti valgyklos šviestuvai. Projektą rėmė Lietuvos kultūros taryba.
Publikacija apie projektą: Išimtis iš taisyklės (kokie interjerai supa mokinukus. Vilniaus Jono Basanavičiaus gimnazijos atvejis) Kristina Stančienė